poniedziałek, maja 21, 2012


Tadam! Udało się... Wiele lat myślenia, kombinowania, namawiania ludzi i w końcu udało się. Praga kolejowo w jeden dzień zaliczona. Ludzie których namawiałem kręcili nosami na jeden dzień? Nie autem? Ich strata, w końcu zebrała się fajna ekipa i dokonało się. Rozpoczynam wrzutę fotek, myślę, że będę je wrzucał jakoś tematycznie poukładany sposób. Zaczynamy tym co pierwsze nas wita w Pradze, a mianowicie Praha hlavní nádraží.


Jak  pisze Wikipedia:
"Dworzec Praga Główna) – największy osobowy dworzec kolejowy w Pradze, i w Czechach.

Pierwszy dworzec został otwarty w 1871 przez Franciszka Józefa I. Pod nazwą Kaiser-Franz-Joseph-Bahnhof był końcowym przystankiem linii kolejowej z Wiednia przez Czeskie Budziejowice (fragment kolei Kaiser-Franz-Josephs-Bahn). W następnych latach dochodziły połączenia w innych kierunkach z kolejnymi miastami.

W latach 1901 – 1909 dworzec rozbudowano i przebudowano w stylu secesyjnym pod kierunkiem Josefa Fanty. Przed dworcem stanął pomnik cesarza Franciszka Józefa I, który obecnie znajduje się w praskim lapidarium."

Dworzec utrzymany w stylu dworca we Wrocławiu, takie mam wrażenie, biorąc pod uwagę dach nad peronami, zaś wnętrze dworca czyste,nie śmierdzi żulami i sikami, czerwone plastikowe sufity , dużo światła, niebieskie tablice informacyjne i tłumy, tłumy, tłumy...

Osobiście polecam podróż do Pragi pociągiem, mniej męcząca, nie musimy martwić się o miejsce parkingowe i tego typu klimaty.
----
Tech.
f/10 1/500sec ISO360 200mm Sigma 70-200/2.8 + CirPol Marumi DHG
f/2.8 1/500sec ISO720 100mm Sigma 70-200/2.8
f/2.8 1/500sec ISO900 100mm Sigma 70-200/2.8
f/2.8 1/1000sec ISO200 112mm Sigma 70-200/2.8

1 komentarz:

Zbyszek pisze...

Jak ja lubię Pragę...