niedziela, marca 11, 2012




Dawno niczego nie wrzucałem, więc dzisiaj parę zdjęć z przepięknej Wschowy. Nad małym miasteczkiem górują wieże kościoła i ratusza. Ta bardziej "bajkowa" wieża to wieża ratusza. Nie znając topografii miasta na oko szukałem takiego miejsca z którego w miarę dobrze będzie widać obie wieże jednocześnie, na szczęście znalazłem.


 Przy okazji parę tygodni temu mój "standardowy" obiektyw wrócił z serwisu. Przypadłość była paskudna, brak ostrości i "mydlaność" obrazu. Jak widać na blogu w dużo wcześniejszych  wpisach, na zdjęciach wykonanych Nikonem D50 ostrość była znakomita, piękne kolory..Serwis szybko uwinął się z diagnozą, niezbędne jest czyszczenie obiektywu, oraz kalibracja. Przystałem na ich warunki w kwestii ceny usługi.

Kilka dni później okazało się, że obiektyw gotowy, ale muszę jeszcze dopłacić... Serwis nie potrafił skalibrować AF więc postanowili, zmienić bagnet i wyposażyć obiektyw we własny silnik autofocusa.. Oryginalnie AF napędzany był z silnika w body, a teraz ma własny napęd. Mam jakby następny model tego szkła :) Przy okazji usunięto jeszcze jedną przyczynę złych zdjęć.. Pleśń, która zalęgła się pomiędzy soczewkami.. Jedynym ratunkiem była wymiana grupy soczewek. A efekt, w sytetycznych testach bardzo bardzo dobry... A zaczęło się tak niewinnie, od prośby o kalibrację...

Teraz aż przebieram nózkami, czekając na możliwość sprawdzenia go w "boju". Bardzo mocno zacząłem myśleć o plenerze w Pradze.. Pomysł jednodniowego pleneru połączanego z bliskim spotkaniem z kolejami czeskimi.. Pomysł w głowie od ładnych paru lat jest... teraz albo nigdy..


----
Tech.
f/13 1/1250sec ISO400 135mm Sigma 70-200/2.8
f/13 1/1250sec ISO400 70mm Sigma 70-200/2.8
f/13 1/500sec ISO400 50mm Tamron 17-50/2.8
f/2.8 1/4000sec ISO200 170mm Sigma 70-200/2.8
f/2.8 1/1250sec ISO200 170mm Sigma 70-200/2.8

2 komentarze:

Zbyszek pisze...

Bardzo lubię takie wieże, w zachodzącym słońcu pewnie wyglądałyby świetnie.

Sekta mrocznej czekolady pisze...

Nie będę krytykować, wręcz przeciwnie :) bardzo fajnie, naprawdę.